sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Julkkiksena ekoissa kisoissa Ruotsissa, tosin epävirallisissa

Kuulin yhdeltä mun kurssilaiselta, että heidän seura jäjestää epäviralliset kisat, jopa mepä päätettiin totta kai mennä paikalle. Samalla liityttiin seuran eli Uppsala Hundvänner jäseniksi, koska heidän kesäharjottelupaikka on ihan älyttömän lähellä mua! Sinne on kävelymatka, mitä luksusta! Voidaan siis vaikka lenkin yhteydessä mennä tekemään muutama este ja sitten jatkaa mettälenkkiä, ihan huippua :))

Epävirallisissa ei ollu kovin paljon porukkaa, ilmeisesti vaan oman seuran jäsenet saa osallistua, joten ratoja oli kaks ja ne sai molemmat juosta kahteen kertaan jos niin halusi. Ja mehän totta kai juostiin, hieman eri ohjausversioilla. Radat oli helppoja, etenki eka, joka oli ykkösluokan tasoa. Vaikka silti mä onnistuin tekemään virheen kun fuskasin vähän :D Koiralla meni niin pitkään pussissa että seuraavalla esteelle lähetys jäi vähän vajaaks. Toisella kierroksella jo onnistuttiin ;)
Toinen rata oli vähän vaikeempi, sai jo vähän eri vaihtoehtoja käyttöön. Tehtiin se kahteen kertaan nollana läpi.
Kisatunnelma oli aivan älyttömän hieno paikalla, kaikki kannusti toisiaan eikä ollenkaan sellasta totista touhua kun valitettavasti joskus Suomessa. Ilmeisesti sana siitä, että ollaan oltu maajoukkueessa ja ollaan Suomesta oli kiirinyt eteenpäin ja monet tuli ratojen jälkeen kehumaan ja juttelemaan. Ja mää olin ihan vaivaantunu :D :D Ei me nyt niin hyviä olla :D Vaikka hienoahan se oli, tuli niin hyvälle mielelle :)

Toukokuussa ois tarkotus startata virallisissa täällä, kyseisen viikonlopun aikana Oxelsundissa on jopa 6 starttia kolmosille, joten eiköhän sieltä jotain tuloksia aikaan saada. Odotan jo innolla!! :)

Tänään oli viiminen kerta mun kurssia ja treenattiin taas hiukan Ricon kanssa sitä ennen. Tarkotuksena treenata putki-kontakti yhdistelmiä, keppien itsenäistä suorittamista vaikeissa tilanteissa ja sylivekkiä.
Tein ihan liikaa kontakteja ja tuloksena se, ettei enää vedättäminen ollu niin tehokasta kun on tähän asti ollu :(( Toivon mukaan en nyt pilannu sitä ja olla taas takasin lähtöruudussa. Mä oon niin epätoivonen niitten suhteen. Meinasin hakea apua täältä Ruotsista, jos joku osais korjata mun tekemät virheet. Mut putki-kontakti erottelu sujuu hienosti, aika hyvin voin luottaa että valitsee oikeen vaikka tein aika haastavan tilanteen.
Samaten kepit suju ongelmitta ja menee reippaasti vaikken oo vierellä. Vauhtia vois ehkä kuitenkin hiukan saada lisää tällasissa tilanteissa, treeniä ja ennen kaikkea palkkaa enemmän.
Sylivekin kanssa olin vähän öönä, periaatteessa mä osaan sen mun sit kumminki se ei tunnu oikeelta. Tätä pitää tutkailla lisää ja opetella ite ennen ku alkaa opettaa koiralle. Tosin se ei paljoa tunnu eroavan niistä tyyleistä mitä jo käytetään, mutta koskaan ei voi osata liikaa.

Ilmottauduttiin myös Malin Elfströmin kurssille, joka on parin parin viikon päästä. Ilmeisesti muut kurssille ilmottautuneet on vähän kokemattomampia ja kisaa alemmissa luokissa, mutta eiköhän me jotain irti saada. Kurssi oli niin halpa että ajattelin, että haluan mennä kattomaan :)

2 kommenttia:

  1. Te taidatte viihtyä ihan hyvin siellä Ruotsissa? Kivaa! :) Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille :) Voikaa hyvin ja Ricolle hirmuisesti rapsutuksia <3 *ikävä teitä*

    Ja höpö höpö, hyviä te olette! Olet tehnyt kovasti töitä Ricon kanssa ja olette kehut ansainneet - älä vaivaannu ;)

    VastaaPoista
  2. Hyvin viihdytään kyllä, ihana paikka ja kaikki tuntuu sujuvan ni ei oo valittamista :)
    Pääsiäisenä ollaan yli viikko Suomessa ni täytyy koittaa treffata!

    Ja kiitos Anu :)

    VastaaPoista