sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Agilitykisat ATT:llä 6.3.

Tänä viikonloppuna oli vuorossa aksakisat Att:n hallilla. Kisapäivä oli aivan mahtava, ensimmäistä kertaa mulla oli joka radan jälkeen sellanen olo, että sehän oli kovin helppoa. Ollaan vihdoinkin Ricon kanssa päästy samalle aaltopituudelle ja meidän yhteistyö toimii tosi hyvin. Ihan mahtava fiilis ja ihan mahtava koira!!
Ekalta radalta saatiin heti nolla, kaikki kohdat meni aika pitkälti sillä tavalla kun olin suunnitellut. Rico kääntyi hyvin ja itse olin tarkkana. Yksi hyppy meni hiukan pitkäksi kun en uskaltanut/malttanut jarruttaa, jotta ei kiellä koko hyppyä. Tuloksena siis nolla ja sijoitus 3.

Toinen rata meni myös todella hyvin. Muurin palikat tuli alas kun olin sen takana ottamassa Ricoa vastaan ja käänsin liian myöhään. Myös muurin jälkeisen hypyn rima alas, ilmeisesti olin liian lähellä hyppyä enkä antanut tarpeeksi tilaa. Tälle samalle hypylle Rico lähti kuitenkin todella hienosti takaakiertoon eikä vilkaissutkaan takana ollutta putkea, joihin joidenkin koirakoiden matka päättyi.

Kolmas rata myös hyvä, mutta jälleen kerran muurin palikat alas, koska tein valssia muurin taakse ja käskytin Ricoa, jotta kääntyisi edelliseltä esteeltä nopeammin. Muurin lisäksi yhdeltä hypyltä putosi rima kun vekkasin/käskytin Ricoa kääntymään kohti seuraavaa hyppyä. Tämä kohta olisi kannattanut kenties tehdä takaaleikkauksena, mutta en tullut ajatelleeksi sitä rataantutustumisessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti